З 13 до 20 січня розгорнуто книжкову онлайн виставку "Ісус Хрестився у річці Йордан!"
Кожного року 19 січня Православна Церква радісно та урочисто святкує Хрещення Господа Бога і Спасителя Нашого Ісуса Христа (Святе Богоявлення). Свято Хрещення Господнього розкриває нам велику таємницю благочестя і справу Божої любові до усього людства. Бог приходить до Свого творіння й приймає гріхи світу через води хрещення. Увесь всесвіт долучається до Божого плану спасіння, зцілення, прощення та оновлення у водах ріки Йордан. Саме хрещення в Йордані Христа Спасителя стало прообразом християнського таїнства Хрещення, в якому кожна віруюча людина одержує прощення гріхів (навіть первородного гріха), має реальну можливість нового, духовного життя в єдності з Богом і з Його Святою Христовою Церквою. У Таїнстві Хрещення людина вмирає для гріха і воскресає для святості й цілісного, повноцінного буття з Творцем.
Хрещення Господнє також називається Богоявленням, тому що при хрещенні Христа Спасителя усьому людству з’явився Бог. Відбулося Богоявлення Пресвятої Трійці усьому світові. У Новому Завіті ми читаємо, що після хрещення на Йордані святим пророком Іоанном Предтечею Христа Спасителя Сина Божого розкрилися небеса і святий пророк побачив Духа Божого, який сходив на Христа у вигляді голуба. У цей час Бог Отець з неба говорив про те, що Христос Його Син Улюблений, в Котрому Його благовоління (Мф. 3: 16–17).
Для християнина Свято Богоявлення — це розкриття людської таємниці віри і любові Святої Трійці до усього людства. Бог — це нескінченна любов Трьох Іпостасей, з’єднаних у досконалій любові. Через Боговтілення Христа Спасителя, Його Хрещення у водах Йордану, коли Він узяв усі гріхи людства на себе, Бог не лише визволяє людину з рабства гріха, а й залучає її до Своєї любові благодаттю Отця, і Сина, і Святого Духа, сповіщаючи світові благу звістку спасіння. Свята Трійця — це не філософська теорія, а Живий Бог, якому ми поклоняємось. І саме у таїнствах церковних настає момент нашого наближення до Святої Трійці, коли раціональна аргументація і прагматичний аналіз мусять поступитися містичному спілкуванню і просвітленню людства у молитві з Творцем Всесвіту. В історії Древньої Церкви напередодні свята Богоявлення — істинного «Просвіщення» хрестили оголошених (тобто, тих віруючих, що пройшли катехізаційну підготовку до прийняття Таїнства Хрещення). При цьому запалювалось багато світильників, що знаменували світло пізнання Істинного Бога і Великим чином освячувалась вода. Продовжуючи цю святу традицію, Православна Церква і сьогодні проводить урочистий хресний хід із Хрестом, Євангелієм, світильниками, хоругвами при церковних дзвонах і святкових церковних співах до водних джерел. Освячена в такий спосіб вода називається «агіасма», що в перекладі із грецької мови означає «святиня».
Хрещенська вода — це велика святиня, що повинна бути в кожному домі православного християнина. Її дбайливо зберігають у святому куті біля святих ікон, окропляють квартири, офісні помешкання та домогосподарство. При освяченні хрещенської води священик молиться Богові: «Сам і нині, Владико, освяти воду цю Духом Твоїм Святим. І дай усім, що доторкаються до неї, і споживають, і помазуються нею — освячення, здоров’я, очищення і благословення». Свячена вода має особливу животворну і очищаючу силу. Православні християни повинні освячувати все своє буття святою водою, дякуючи Богові за цю велику ласку і милість. Через святі краплі свяченої води християнин долучається до благодаті Творця, Який благословляє, зцілює і освячує все наше земне існування. Недаремно у літургійному богослов’ї Православної Церкви вода символізує життя, утамування духовної спраги, прозорість істинного Богопізнання і радість Богоспілкування у благодаті. Через Хрещення Сина Божого — увесь космос, відірваний гріхом і злом від Істинного Буття, навертається в обійми любові Свого Творця. Радість освячення, оновлення духовного життя, реальне Богоспілкування зі Святою Трійцею руйнують відчуття жаху самотності людства і пустелю відчаю кожної людини.
(За матеріалами http://maup.com.ua/ua/navchannya-u-maup/centri-ta-kursi/duhovno-prosvitnicki-centr/pravoslav-svyata/hreshhennya-gospodnogo-bogoyavlennya-19-sichnya.html)
Йде до нас колядочка. - Київ.:АВІАЗ, 2016. - 40 с.; іл.
Цікава книжка для діток молодшого віку навчить колядкам та щедрівкам українського народу. З чудовим художнім оформленням.
Матвєєва Н. П. Святі і свята України. Науково-популярне видання. - Київ: Укр. Центр духовної культури, 1995. - 240 с.
Це спроба в науково-популярній формі систематизувати та узагальнити відомості про церковні і народні свята в їхньому взаємозв`язку і взаємозалежності. Важливе місце в книзі посідають надзвичайно цікаві історичні екскурси в життєписах святих.
Православні свята: Розповіді для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку/Упорядник Н. М. Трубило. - Чернігів: РВК "Деснянська правда", 2004. - 32 с.
Основи духовності кожної людини закуладаються з дитинства. І базуються вони на цінностях, вироблених людством, на багатих народних традиціях, у тому числі й релігійних. Пропоноване видання знайомить із найголовнішими православними святами, витоки яких беруться із глибини віків і які пов`язані з іменем Ісуса Христа, добрими діяннями найбільш відомих святих, розкриває першооснови традицій.
Сосенко К. Різдво-Коляда і Щедрий Вечір. - Київ.: Укр. письменник, 1994. - 286 с.
Ця книга, написана видатним вченим - етнографом і церковним діячем Ксенофонтом Сосенком, видана вперше у Львові 1928 року і відтоді більше не перевидавалась. Матеріал, яким оперує автор, відкриваючи праглибини українського народознавства, викликає нині особливий інтерес у читачів нової, вільної України.
Вітаємо з Хрещенням Господнім!
Бажаємо благословення Небес
і Божої благодаті!
Немає коментарів:
Дописати коментар