вівторок, 9 січня 2018 р.

З нагоди 80 - річчя від дня народження Василя Стуса (1938 - 1985)

З 4 до 12 січня 2018 року представлено книжкову виставку - ювілей "Різьбяр власного духу".

"У найстрашніші хвилини свого життя і навіть уже прощаючись зі світом Василь Стус твердо вірив, що вернеться до народу своїм словом і "край почує" його.

Тоді, в безпросвітності всеторжествуючого "реального соціалізму " і загальній резигнації, ця віра мало кому була під силу....

Нині ми вже й усі це бачимо. Стусова непоступлива віра в моральний абсолют виявилася прозірливішою, ніж розпачливе "примирення з дійсністю" багатьох з нас.




























І сам він вернувся до свого народу, поезія його залунала по Україні, її почули, в неї вслухаються.

Його ім`я сьогодні на вустах не лише у знавців та прихильників української поезії, а й усіх, кому дорога Україна. Схиляються перед ним і поза Україною - люди різних національностей та країн і ті, кому випало читати його або довідатись про його долю і боротьбу..."
(За книгою Дзюба Іван. Літературні портрети.-К.:Укр. письменник, 2015)


"Як добре, що смерті не боюсь я
і не питаю, чи тяжкий мій хрест,
що перед вами, судді, не клонюся
в передчутті недовідомих верст,
що жив, любив, і не набрався скверни,
ненависті, прокльону, каяття.
Народе мій, до тебе я ще верну,
як в смерті обернуся до життя
своїм стражденим і незлим обличчям.
Як син, тобі доземно уклонюсь
і чесно гляну в чесні твої вічі
і в смерті з рідним краєм поріднюсь"
                                       Василь Стус

Немає коментарів:

Дописати коментар